Rodzinny wyjazd w Gory swietokrzyskie m 22W dnia 24 i 25 czerwca 2023 r. odbył się w Ośrodku nr 1 „Teatr” rodzinny wyjazd - Pielgrzymka Rodzinna. Uczestnikami wyjazdu byli wychowankowie, wychowawcy, wolontariusze i rodziny wychowanków świetlicy. W pierwszym dniu naszej trasy odwiedziliśmy Sandomierz, gdzie poznaliśmy jego zabytki i historię, m.in. poprzez zwiedzanie podziemnej trasy turystycznej.

Następnym punktem naszej wyprawy był Zamek Krzyżtopór, a raczej jego ruiny. Ta rezydencja pałacowa powstała w latach 1621-1644 była jedną z największych budowli pałacowych w Europie przed powstaniem Wersalu. Według legendy, zamek został zbudowany na zasadach kalendarza: ma cztery baszty - bo tyle jest pór roku, 12 sal - tyle, ile jest miesięcy w roku, 52 pokoje odpowiadają liczbie tygodni, a 365 okien - liczbie dni.

Na wieczór pierwszego dnia wyjazdu udaliśmy się na nocleg do miejscowości Święta Katarzyna. Wieczorem spotkaliśmy się przy ognisku, by zjeść kolację oraz po prostu posiedzieć przy wspólnym śpiewie. W niedzielę udaliśmy się na Mszę Świętą na Święty Krzyż. Jest to najstarsze polskie Sanktuarium ukrywające relikwie Drzewa Krzyża Świętego. Po Mszy zostaliśmy oprowadzeni przez przewodnika po klasztorze i usłyszeliśmy historię miejsca. Następnie pojechaliśmy w kierunku Jaskini Raj. Jest ona jedną z najbardziej znanych atrakcji turystycznych Gór Świętokrzyskich i jedną z najpiękniejszych jaskiń krasowych naszego kraju. Po zwiedzaniu Jaskini udaliśmy się w podróż powrotną do Lublina.
Wyjazd był bardzo udany. Dziękujemy wszystkim za wspólny czas i zapraszamy do fotorelacji z pielgrzymki.