2019 12 18 szkolaprzedsiebiorczosciW 2019 roku Fundacja realizowała projekt „Szkolaprzedsiebiorczosci.pl – edukacja ekonomiczna poprzez klasowe firmy symulacyjne. Edycja 2019”, w którym uczestniczyli uczniowie z województw: mazowieckiego i podkarpackiego – po pięć szkół z każdego województwa. Do projektu zakwalifikowane zostały szkoły z: Przemyśla (dwie placówki) , Jasła, Tarnobrzega, Rymanowa, Sarnak, Warszawy (dwie placówki), Otwocka i Grodziska Mazowieckiego (łącznie 500 uczniów i 40 nauczycieli).

Projekt rozpoczęliśmy od spotkań szkoleniowych dla nauczycieli w siedzibach szkół. Spotkania dotyczyły przebiegu projektu, zakresu tematycznego oraz zapoznania z platformą internetową służącą do organizacji pracy firm młodzieżowych.
Kolejnym etapem projektu były warsztaty wdrażające dla szkół zrealizowane w Centrum Dobrego Wychowania w Motyczu Leśnym. Podczas dwudniowego szkolenia młodzież m.in. rozegrała symulacyjną grę inwestycyjną, wzięła udział w warsztatach przygotowujących ich do samodzielnej działalności na terenie szkoły oraz zaplanowała na platformie swoją pierwszą inicjatywę.
Głównym zadaniem firm młodzieżowych było wyprodukowanie po pięć inicjatyw edukacyjnych dla społeczności szkoły. Tematem przewodnim każdej inicjatywy była ekonomia, bankowość, finanse, przedsiębiorczość.
Na realizację zadania firmy miały ok. 3 miesiące. Przez cały czas trwania projektu firmy brały udział
w konkursie dla firm młodzieżowych rywalizując o nagrody w następujących kategoriach:

  • Lider Projektu (3 nagrody);
  • Najlepsza Klasa (3 nagrody);
  • Najlepsza Inicjatywa Ekonomiczna (3 nagrody).

Podsumowanie projektu odbyło się podczas dwóch seminariów: w Przemyślu i Warszawie. Uczestnicy seminariów poznali zalety naszego programu edukacji ekonomicznej Szkoła Przedsiębiorczości, dowiedzieli o głównej metodzie stosowanej w projekcie, tj. metodzie firmy młodzieżowej. Firmy młodzieżowe przygotowały prezentacje podsumowujące ich działalność na terenie szkół. Mogliśmy dowiedzieć jakie angażujące inicjatywy proponowały swoim rówieśnikom, np. quizy na aplikacjach (Kahoot, same quizy, learning apps), warsztaty ekonomiczne dla klas młodszych, gry terenowe i questingi ekonomiczne, gry wielkoformatowe itp.
Byliśmy pod ogromnym wrażeniem kreatywności i pomysłowości uczestników. Na naszym blogu znajdziecie wpis, gdzie udostępniony jest katalog wybranych przez uczestników inicjatyw, które zrealizowali podczas projektu.